• English - zmień język serwisu na angielski
  • PUP Łask

    Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

    • Informacje ogólne

    Pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy

    Pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy polega na przygotowywaniu osób bezrobotnych i poszukujących pracy do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu zatrudnienia w szczególności przez:

    • uczestnictwo w szkoleniu z zakresu umiejętności poszukiwania pracy (Klub Pracy),
    • uczestnictwo w zajęciach aktywizacyjnych,
    • dostęp do informacji i elektronicznych baz danych służących uzyskaniu umiejętności poszukiwania pracy i samozatrudnienia.

    Co to jest Klub Pracy?

    Klub Pracy - udziela osobom bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy. W czasie zajęć w Klubie Pracy uczestnicy uzyskują wiedzę i zdobywają umiejętności, które pomagają w rozwiązywaniu problemów związanych z ich własną sytuacją zawodową.

    Formy działania Klubu Pracy:

    • szkolenia z zakresu umiejętności aktywnego poszukiwania pracy,
    • zajęcia aktywizacyjne,
    • dostęp do informacji i elektronicznych baz danych służących uzyskaniu umiejętności poszukiwania pracy i samozatrudnienia.

    Szkolenie w ramach Klubu Pracy przeznaczone jest przede wszystkim dla:

    • osób, które nie posiadają doświadczenia w poszukiwaniu pracy,
    • osób, które utraciły motywację do pozukiwania pracy w związku z długotrwałym niepowodzeniem w jej poszukiwaniu,
    • osób, które chcą powrócić na rynek pracy po długim okresie braku aktywności zawodwej.

    Szkolenie trwa trzy tygodnie: przez dwa tygodnie trwają zajęcia szkoleniowe, a następnie przez tydzień uczestnicy praktycznie stosują nabyte umiejętności.

    Osoby bezrobotne, które w nim uczestniczą mają prawo do stypendium szkoleniowego. Starosta może wyrazić zgodę na sfinansowanie, w formie zwrotu, całości lub części poniesionych przez skierowanego bezrobotnego, kosztów z tytułu przejazdu na szkolenie na podstawie Art. 41 pkt 4b ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r, o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. 

    • Zajęcia aktywizacyjne - to realizowane w formie warsztatów krótkie zajęcia dla osób, chcących uzupełnić wiedzę i nabyć umiejętności potrzebne w aktywnym poszukiwaniu pracy.
    • Informacje - to materiały i źródła, zawierające różnego rodzaju dane przydatne w trakcie poszukiwania zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej.

    Czego możesz się nauczyć w Klubie Pracy?

    • Poznasz podstawowe zagadnienia dotyczące rynku pracy i mechanizmy , które nimi rządzą.
    • Dokonasz analizy rynku pracy , na którym poszukujesz pracy dla siebie.
    • Określisz swoją sylwetkę zawodową oraz dokonasz bilansu swoich mocnych i słabych stron.
    • Określisz jak własne kwalifikacje, umiejętności i kompetencje odpowiadają potrzebom rynku pracy.
    • Nabędziesz wiedzę z zakresu technik oraz metod poszukiwania pracy i nauczysz się stosować je w praktyce (pisanie: CV, listu motywacyjnego, własnej oferty pracy, poznasz zasady analizowania ofert pracy).
    • Nabędziesz umiejętności prowadzenia rozmów z pracodawcami.
    • Nawiążesz kontakty pomocne przy poszukiwaniu pracy.
    • Uzyskasz wiedzę na temat różnych form zatrudnienia oraz prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

    Informację sporządzono na podstawie:

    • Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2008r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.)
    • Rozporządzenia MPiPS z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193)

    MASZ KŁOPOTY I  NIE BARDZO WIESZ JAK ZNALEŹĆ SIĘ NA RYNKU PRACY I  JAK SKUTECZNIE DOTRZEĆ DO PRACODAWCY ZGŁOŚ SIĘ DO KLUBU PRACY !!!

    Jak napisać życiorys?

    Dobrze skonstruowany życiorys powinien odpowiedzieć na kilka ważnych pytań:

    • jakie jest Twoje wykształcenie i czy jest ono zgodne z pożądanym przez pracodawcę,
    • czy zdobywasz nowe kwalifikacje poprzez uczestnictwo w szkoleniach, kursach,
    • jak wygląda przebieg Twojej kariery zawodowej.

    Główne rodzaje życiorysów:

    Chronologiczny – kładzie nacisk na doświadczenia zawodowe. Przebieg pracy zawodowej jest przedstawiony tu w odwróconym porządku chronologicznym : od ostatniego miejsca zatrudnienia do pierwszego. Układ ten jest wyjątkowo korzystny w przypadku ubiegania się o pracę zbieżną z doświadczeniem zdobytym w ostatnich latach pracy, eksponuje zdobyte doświadczenia.

    Funkcjonalny – doświadczenia zawodowe charakteryzuje względny brak chronologii, uwypukla umiejętności i osiągnięcia przydatne na docelowym stanowisku pracy, kładzie nacisk na rodzaj i zakres kwalifikacji, a nie tempo i sprawność ich zdobywania. Polecany osobom, które zajmowały kilka podobnych stanowisk, wykonywały wolny zawód lub miały przerwy w zatrudnieniu.

    Elementy CV

    Dane ogólne:

    • imię i nazwisko,
    • adres,
    • telefon,
    • adres e-mail,
    • formalna fotografia.

    Wykształcenie:

    Informacje na temat wykształcenia podajemy w odwrotnej kolejności chronologicznej. Należy podać: datę rozpoczęcia i zakończenia nauki, pełną nazwę szkoły i/lub uczelni, wydział, kierunek, specjalizację, otrzymany tytuł zawodowy.

    Doświadczenie zawodowe:

    Kolejno zajmowane stanowiska i kolejne miejsca pracy podajemy w odwrotnym porządku chronologicznym. Podajemy: datę rozpoczęcia i zakończenia pracy, nazwę firmy, zajmowane stanowisko i zakres obowiązków (w punktach).

    Kursy, szkolenia, certyfikaty:

    Należy wymienić te kursy i szkolenia, które są istotne z punktu widzenia pracodawcy i wymagań stanowiska, na które składamy ofertę. Podajemy: datę, czas trwania kursu, jego organizatora i temat. Wymieniamy również zdobyte certyfikaty.

    Znajomość języków obcych:

    Podajemy stopień opanowania języka (w mowie i piśmie). Warto wspomnieć o nauce języka za granicą. Jeśli posiadamy certyfikaty potwierdzające znajomość języka to wymieniamy je.

    Dodatkowe umiejętności:

    • komputer – informacje dotyczące systemów i programów komputerowych, które znamy wraz ze stopniem ich znajomości. Wpisujemy także dane na temat odbytych kursów komputerowych,
    • prawo jazdy – informacje dotyczące faktu posiadania prawa jazdy, jego kategorii i roku wydania,
    • inne informacje – dotyczące obsługi urządzeń biurowych, specjalistycznych maszyn, kasy fiskalnej itp.

    Zainteresowania:

    Wypełnienie tego bloku nie jest obowiązkowe. Stanowi jednak okazję do zaprezentowania siebie, wyróżnienia się spośród wielu innych kandydatów.

    Referencje:

    Jeśli posiadamy referencje z poprzedniego miejsca pracy można o nich wspomnieć w dokumentach aplikacyjnych i zaznaczyć, że są dostępne na życzenie.

    Składane dokumenty powinny zawierać klauzulę o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji i opatrzone własnoręcznym podpisem.

    Jak napisać list motywacyjny?

    List motywacyjny jest próbą przekonania potencjalnego pracodawcy, że jesteś idealną osobą do pracy w jego firmie na proponowanym stanowisku. Może on zostać napisany w odpowiedzi na konkretne ogłoszenie lub wysłany z własnej inicjatywy do firmy, w której chciałbyś pracować. Ma sprawić że zainteresujesz pracodawcę, który zaprosi Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

    Właściwa treść listu motywacyjnego powinna składać się z następujących elementów:

    • wyrażenie zainteresowania pracą w danej firmie, jeżeli jest ona znana, z tradycjami warto do tego nawiązać podkreślając satysfakcję z możliwości złożenia oferty w firmie cieszącej się renomą,
    • krótki opis posiadanego wykształcenia, jeśli jest to wykształcenie kierunkowe łatwo wyjaśnić związek między nim, a chęcią objęcia określonego stanowiska, w innym przypadku należy dobrać przekonujące argumenty lub skupić się na umiejętnościach i doświadczeniach zawodowych,
    • krótki opis umiejętności i doświadczeń zawodowych, należy eksponować wiążące się ze specyfiką stanowiska,
    • motywy ubiegania się o pracę w określonej firmie, należy znaleźć przyczyny pozytywne, np. poznanie nowych metod pracy, poszerzenie zakresu odpowiedzialności,
    • w zakończeniu listu motywacyjnego należy zaakcentować chęć osobistego przedstawienia swojej kandydatury, rozmowy o posiadanych kwalifikacjach i doświadczeniach.

    List motywacyjny powinien mieć odpowiednią formę i treść:

    forma:

    • jedna strona białego papieru formatu A4,
    • pisany na komputerze lub odręcznie,
    • koniecznie własnoręcznie podpisany,
    • czytelny, przejrzysty, staranny.

    treść:

    • bezpośredni, raczej zachęcający,
    • stanowczy nie przyjmujący proszącego tonu,
    • rzeczowy i grzeczny,
    • profesjonalny – dotyczący tylko kwestii zawodowych,
    • atrakcyjny – zainteresuj czytelnika,
    • zwięzły – nie powtarzaj życiorysu,
    • tworzący pozytywny obraz Twojej osoby.

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Imię i nazwisko Stanowisko Telefon Adres e-mail
           
           
    Utworzono: 2012-08-02 10:01 | Redagował: Michał Grecki 2013-06-24 11:49
    Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 2630

    Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl